Acte necesare pentru repatriere

Echipa noastră vă poate oferi servicii de repatriere funerară în Europa, fie pentru cetățenii români decedați în străinătate, fie pentru cetățenii străini decedați în România. Pentru a sprijini familiile îndurerate, oferim consultanță cu privire la demersul repatrierii decedatului. 

Costurile repatrierii sunt ridicate datorită condițiilor speciale de transport (sicriu special, autoturisme specializate) și standardelor europene care trebuie îndeplinite. Costul repatrierii este calculat în funcție de distanță și timp, la care se pot adăuga și alte cheltuieli. Contactați-ne pentru orice informații necesare și pentru calculul prețului în mod particular. 

Pentru asigurarea serviciului de transport funerar de repatriere în Europa, sunt necesare următoarele documente: 

  • certificat de deces internațional;
  • paşaport mortuar internațional;
  • autorizații de transport internaționale;
  • certificatul de îmbălsămare eliberat de spital;
  • certificatul constatator al decesului eliberat de medicul de familie sau de spital.

Pașaportul mortuar este documentul cu care o persoană decedată poate fi repatriată în țara de origine și care trebuie să însoțească sicriul pe toată durata transportului. Pașaportul mortuar se eliberează de oficiile consulare ale României din țara în care a avut loc decesul. Pe baza pașaportului mortuar, autoritățile din România vor elibera certificatul de deces. 

În cazul în care ați optat pentru incinerarea persoanei decedate pe teritoriul statului unde a avut loc decesul, nu este necesară întocmirea pașaportului mortuar (pentru transportul urnei funerare). 

Informații utile despre repatriere:

  • Decesul trebuie înregistrat la autoritățile locale din țara în care a avut loc decesul, pentru a obține certificatul de deces străin;
  • Odată ce Ambasada sau Consulatul României sunt notificate în legătură cu decesul, acestea trebuie să informeze Ministerul Afacerilor Interne din România. La rândul lor, ei vor anunța familia decedatului.
  • Înregistrarea decesului la Ambasada sau Consulatul României permite eliberarea unui certificat de deces românesc, necesar pentru transportul funerar internațional;
  • Eliberarea certificatului de deces românesc se poate face numai pe baza certificatului de deces străin și a altor documente prevăzute de legislația română;
  • Dacă înregistrarea decesului nu s-a făcut la Ambasadă sau Consulat, atunci certificatul de deces românesc va fi eliberat în țară, de autoritățile române, pe baza certificatului de deces străin și a altor documente prevăzute de legislația română;
  • Dacă decesul s-a produs dintr-o cauză violentă, atunci este necesară intervenția autorităților locale de poliție pentru investigarea cazului; efectuarea investigațiilor poate întârzia procedura de transport a corpului neînsuflețit în România.

Ce poate face personalul consular al României:

  • Poate înregistra decesul la Ambasadă sau Consulat și poate elibera un certificat de deces românesc (pe baza certificatului de deces străin și a altor documente prevăzute de legislația română);
  • Poate oferi informații despre procedurile care trebuie urmate în caz de deces și date de contact necesare;
  • Poate elibera pașaportul mortuar necesar transportului internațional.

Ce nu poate face personalul consular al României:

  • Nu poate desfășura anchete sau investigații;
  • Nu poate plăti costurile de incinerare, înhumare sau transport al corpului neînsuflețit în România;
  • Nu poate acoperi eventuale datorii sau angajamente rămase neonorate ale persoanei decedate.
keyboard_arrow_up