Acte necesare repatriere

Acte necesare repatriere si transport funerar

Eternum.ro Servicii Funerare Brasov va ofera servicii de repatriere funerara in Europa pentru cetatenii romani decedati in strainatate, respectiv cetateni straini decedati in Romania.

Venim in sprijinul familiilor indurerate, oferind consultanta in ceea ce priveste demersul repatrierii decedatului.
Costul unui transport de repatriere decedati este calculat in functie de distanta si timp,  plus alte cheltuieli. Contactati-ne pentru orice informatii necesare si pentru calculul pretului in mod particular pentru transportul celui drag.

Costurile unei repatrieri sunt ridicate datorita conditiilor speciale de transport (sicriu special, autoturisme specializate) si standardelor europene care trebuiesc indeplinite. Costurile sunt calculate in functie de distanta pe care trebui sa o parcurgem si in functie de sicriul stabilit, daca este cazul. Astfel pentru a putea raspunde la intrebarea “Cat costa repatrierea unei persoane decedate?” va trebui sa ne comunicati punctul de plecare si destinatia, precum si daca doriti alte servicii suplimentare.
Sunati la numarul de telefon afisat ca sa va putem consulta si sa va putem face o oferta.

Pentru asigurarea serviciului de transport funerar de repatriere in Europa, sunt necesare urmatoarele documente:
• certificat de deces internațional
• paşaport mortuar internațional
• autorizații de transport internaționale
• certificatul de îmbălsămare eliberat de spital
• certificatul constatator al decesului eliberat de medicul de familie sau de spital

Pasaportul mortuar este documentul cu care o persoana decedata poate fi repatriata în tara de origine si care trebuie sa însoteasca sicriul pe durata transportului. Pasaportul mortuar se elibereaza de oficiile consulare ale Romaniei in tara de unde are loc repatrierea corpului neinsufletit. În momentul sosirii la destinatie, prin prezentarea pasaportului mortuar autoritatilor din Romania va fi eliberat certificatul de deces.

In cazul in care ati optat pentru incinerarea persoanei decedate pe teritoriul statului unde a avut loc decesul, nu este necesara intocmirea pasaportului mortuar (pentru transportul urnei cu cenusa din tara respectiva in Romania).

Informatii utile privind repatrierea:
Daca un membru al familiei sau o cunostinta, cetatean roman, a decedat intr-o alta tara, ar trebui sa stiti urmatoarele:
• Decesul trebuie inregistrat la autoritatile locale din tara respectiva, pentru obtinerea certificatului de deces strain;
• Decesul poate fi inregistrat si la ambasada sau consulatul Romaniei din tara respectiva (nu este obligatoriu);
• Daca ambasada sau consulatul Romaniei sunt notificate despre deces de autoritatile locale, acestea informeaza Ministerul Administratiei si Internelor din Romania, care va anunta familia despre decesul cetateanului roman;
• Inregistrarea decesului la ambasada sau consulatul Romaniei permite eliberarea de catre ambasada sau consulat a unui certificat de deces romanesc necesar transportului funerar international;
• Atentie: eliberarea certificatului de deces romanesc se poate face numai pe baza certificatului de deces eliberat initial de autoritatile locale din tara respectiva si pe baza altor documente prevazute de legislatia romana;
• Daca inregistrarea decesului nu s-a facut la ambasada sau consulat, atunci certificatul de deces romanesc va fi eliberat in tara, de autoritatile romane, pe baza certificatului de deces strain si a altor documente prevazute de legislatia romana;
• Daca decesul a fost cauzat de o actiune violenta, atunci solicitati interventia autoritatilor locale de politie pentru investigarea cazului; efectuarea investigatiilor poate intarzia procedura de transport a corpului neinsufletit in Romania;

Pentru a deține certificatul de deces românesc există două opțiuni: fie prin întegistrarea certificatului străin la consulatul sau ambasada României în țara respectivă, fie eliberat la repatriere, de către autoritățiile române, pe baza certificatului de deces strain şi a altor documente prevăzute de legislația român

Ce poate face personalul consular al României:
• poate inregistra decesul la ambasada sau consulat si poate elibera un certificat de deces romanesc (pe baza certificatului de deces emis de autoritatile locale si a altor documente prevazute de legislatia romana);
• poate oferi informatii privind procedurile care trebuie urmate in caz de deces, precum si coordonate de contact ale caselor funerare care se ocupa de incinenare sau de imbalsamarea si transportul corpului neinsufletit;
• poate elibera pasaportul mortuar necesar transportului international al corpului neinsufletit.

Ce nu poate face personalul consular al Romaniei:
• nu poate desfasura anchete sau investigatii in legatura cu decesul pe teritoriul unui stat strain;
• nu poate plati costurile de incinerare sau de inhumare si nici pe cele de transport al corpului neinsufletit in Romania;
• nu poate acoperi eventuale datorii sau angajamente ramase neonorate ale persoanei decedate

LA DISPOZITIA DUMNEAVOASTRA
0754-335.845
0728-372.103
ESTE SUFICIENT SA NE SUNATI SI VA VOM INDRUMA PASII

Comentariile nu sunt permise.